Jump to content
Festivalanlæg dk

Kan jeg bruge CW 15" 4 ohm?

nyifeltet
 Share

Recommended Posts

Hej, som mit navn antyder er jeg ny i feltet og søger lidt hjælp. Jeg har fået 2 stk. wofh15204 (Cerwin Vega 15", 4 ohm) Der er ikke rigtig så meget info, at finde på dem andet end, at de sidder i Cerwin Vega VE15F Jeg har også 2 stk. to-vejs delefiltre (bi-wire) med forskellige indstillingsmuligheder Jeg havde tænkt at købe en digitalforstærker TK2050! 1. Er der nogle diskanter/horn diskanter eller andet jeg kan sætte sammen med disse højtalere. Så det lyder bare nogenlunde til et festivalanlæg? 2. Hvor stort bør kabinettet være? 3. Skal forstærkeren købes i 2 eller 4 kanals til sådan en opsætning? 4. Kunne de her evt. bruges? http://www.dba.dk/hoejttaler-hq-power-t ... -91369036/ På forhånd tak for hjælpen :D

Re: Kan jeg bruge CW 15" 4 ohm? Du skal finde en diskant med ca. 95 i følsomhed (db/w) Jeg ved ikke så meget om højttaleren med da VE15F er en god højttaler er det jo en fin enhed som du sagtens kan bruge. Hvis du vil være sikker på ik at gøre noget dumt så skal enheden jo bare ind i det samme liter kabinet som VE15F'eren. Se størrelsen her http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoj ... r_sort.htm Køb en sure 2*100w og spil den over 24v med 2 forbrugsbatteri like these: http://www.marinetorvet.dk/visprodukt.a ... uktID=1129 Serieforbind dem så det bliver 24v Så spiller den ca. 100 timer på fuld volumen (kun om aftenen man har brug for det) så den burde kunne holde hele festivallen. Så har du dig et superfedt anlæg. Du skal nok beslutte dig hurtigt hvis du vil ha TK2050 forstærkeren hjem fra Kina. tager mellem 3 og 4 uger ca. Jeg plejer at få de ting jeg bestiller fra Kina efter ca. 3 uger men da en TK2050 koster over 80 kroner risikere den at ende i tolden hvilket kan tage lidt tid, men du burde sagtens kunne nå det. Med de ting har du et anlæg der vil kunne spille en god fest! Ved dog ikke hvad du skal bruge til diskant da jeg ik kender delefrekvensen på basenheden Du kan self også købe en ta2020 fra canopysound så spiller den også højt også holder den 200 timer på ét af de batterier jeg skrev før. Den vil dog ik kunne holde det samme fest som en TK2050'er kan.

Re: Kan jeg bruge CW 15" 4 ohm? Det optimale vil være en Piezo, så behøver du ik tænke på ohm. Aner dog ikk hvilken en det skal være når vi ik kender frekvens gangen på basenheden. Hvis du vil bruge en diskant eller horn skal det være en 4 ohm. Med en 8 ohm kan delefilter mm. godt blive lidt besværligt

Re: Kan jeg bruge CW 15" 4 ohm?

Det optimale vil være en Piezo' date=' så behøver du ik tænke på ohm. Aner dog ikk hvilken en det skal være når vi ik kender frekvens gangen på basenheden. Hvis du vil bruge en diskant eller horn skal det være en 4 ohm. Med en 8 ohm kan delefilter mm. godt blive lidt besværligt[/quote'] Hvorfor? :?

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.