Jump to content
Festivalanlæg dk

IMG SPA-10PA Alternativ til HP10W

fveriksen
 Share

Recommended Posts

Kære forum Kan nogen give en kvalificeret vurdering på, om denne enhed kan benyttes som alternativ til HP10W? http://monacor.co.uk/products/speakerbu ... nr/105270/ Desuden, hvilke tal er de afgørende, udover SPL'en? Målet er en Halfinator. Lydkvaliteten behøver ikke være super god, det er mest volumen og energiforbrug der er afgørende. Anlægget skal spille op i en camp med ca. 10+ personer, 1-2 standard pavillioner. Jeg er klar over at der nok skal laves en ny beregning af kabinetstørrelsen, hvis jeg forsøger mig med disse enheder. Hvis nogen kender til bedre alternativer (som ikke er udsolgt, og kan bestilles indenfor EU), vil jeg meget gerne høre dem. På forhånd tak!

Re: IMG SPA-10PA Alternativ til HP10W Basslite S2010 er den billigste enhed der udgør et rigtigt alternativ som kan fåes i EU. Kræver dog man også får p.audio PHT407N diskanter. Alle andre enheder i samme prisklasse (som kan købes i EU) er enten væsenligt dårligere og/eller uegnede til brug i kompakte kabinetter.

Re: IMG SPA-10PA Alternativ til HP10W Okay, tak for gode input. Basslite er en mulighed, men dog et dyrt alternativ, hvis det så alligevel ikke bliver rigtig godt. Derfor hælder jeg umiddelbart til at forsøge med en billigere enhed med nogenlunde de samme specs, og så lave en opgradering hvis HP10W'erne bliver tilgængelige igen, evt. udbygge til en boominator til næste år. Så spørgsmålet bliver om det er penge ud af vinduet at bygge en halfinator med SPA-10PA (eller lign.), eller man kan få et bare nogenlunde anlæg ud af det? Ved godt at det er svært at svare på grundet mange faktorer, men nogen må have forsøgt sig før?

Re: IMG SPA-10PA Alternativ til HP10W Basslites er dog en væsenlig opgradering. Ikke så meget på lydkvalitet hvilket er ca. det samme. Men den vejer 1 kg mindre per stk. Det er alligevel 4 kg sparet i en Boominator. Den har ca. 2 dB højere følsomhed så den spiller næsten lige så højt på halvt så mange watt som HP10W. Og endelig så er kabinettet tunet en lige smule anderledes, så den også kan bruges indendørs (i større rum) hvilket Boominatoren ikke er egenet til. Det hele koster selvfølgelig, og den er mindst dobbelt så dyr når det hele skal med.

Re: IMG SPA-10PA Alternativ til HP10W Hej Jeg kaprer måske denne tråd en smule med det spørgsmål her, sorry, but here goes. Jeg er nemlig også i gang med en boominator med Basslite S2010 og er det slet ikke muligt at benytte almindelige piezoer i kombination med S2010? Jeg fulgte nemlig denne tråd hvor du, Saturnus, anbefaler blot at benytte en filterspole i serie med S2010'erne eminence-s2010-i-boominator-t293-10.html?hilit=s2010%20spole Derfor undrede det mig at der nu pludselig bliver sagt at man SKAL benytte rigtige bubble tweeters. Bliver resultatet med S2010 og piezoer væsentligt dårligere end med HP10W og piezoer??

• 2 weeks later...

Re: IMG SPA-10PA Alternativ til HP10W

Skal der anvendes andet (modstand eller noget) imellem S2010 og p.audio PHT407N' date=' eller kører de fint sammen uden?[/quote'] Nej, du kan SLET ikke bare sætte dem på samme kanal - er du tosset, så dør den PHT407 inden du kan nå at sige "Øhhhh".. Hvis du skal bruge Basslites og pht407n skal du enten køre passivt, altså med et normalt 2. ordens delefilter eller dele aktivt med en miniDSP, som jeg KLART kan anbefale at man gør.. Det er en dyrere løsning, men helt klart vejen frem med dette setup..

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.