Jump to content
Festivalanlæg dk

Hjælp til 41hz forstærker

Viktor
 Share

Recommended Posts

Jeg har købt en Amp9-basic assembled fra 41hz.com. Jeg er imidlertid i tvivl om hvorvidt den er klar som den er nu eller om jeg mangler at lave noget på den. Jeg har taget nogle billeder af den her, og så vidt jeg kan se er der indgang til +/- strøm og højtalerudgange. Hvis nogen af jer har erfaring med 41hz kunne det være rart med nogle links til hvad jeg eventuelt mangler til den :) På forhånd tak :)

Billede forfra. Foran ses de 4 højtaler-udgang Billede fra siden. Her (tror jeg) strømmen skal gå ind Billede bagfra. Så vidt jeg har forstået er dette varmeafledningen. Man kan sætte denne op ad noget metal i sin kasse, så den kan aflede varmen bedre. Her er jeg dybt i tvivl :/ Et til billede forfra

Reply To: Hjælp til 41hz forstærker Jeg ville sætte en heatsink på. Se evt her: http://pix.minirig.org.au/main.php?g2_itemId=807 Hvis du har en gammel PC strømforsyning fx, kan du skille den ad og finde en heatsink deri, som kan bruges. Den skal, rigtigt nok, monteres bag på chippen (TAA4100A). :) Allerhelst med noget kølepasta imellem (kan købes halv-billigt i alle elektronik-shoppe). Hvis du ikke lige har det, så giv mig længde og bredde på chippen, så skal jeg se om jeg kan finde dig noget. :) Tænker lidt noget lignende sådan en her: http://www.webdanes.dk/shop/zalman-nbf47-northbridge-659p.html

Reply To: Hjælp til 41hz forstærker De pins der er på siden.. står der ikke noget ud for dem? Nogle af dem er sikkert til at styre gain (volume) og måske et par til at slukke forstærkeren og tænde. Tror dog ikke du får brug for nogen af dem. :)

Reply To: Hjælp til 41hz forstærker

Emil
said
:
De pins der er på siden.. står der ikke noget ud for dem? Nogle af dem er sikkert til at styre gain (volume) og måske et par til at slukke forstærkeren og tænde. Tror dog ikke du får brug for nogen af dem.
:)

Det var også hvad jeg havde forstået. VIl gerne have muligheden for sluk/tænd med en switch (tænker at bruge http://pyndtshop.dk/product_info.php?cPath=40&products_id=521&osCsid=8891a75c58995e577dc4eafbf23e592c ). Tror jeg køber sådan en heatsink der også.

Jeg har en tegning her der viser hvad der er hvad. Der står en masse på deres hjemmeside om am/fm mode og jeg aner ikke om det er noget jeg skal koncentrere mig om eller lade stå som det ser ud. Kan ikke tro det har noget med radiofrekvens at gøre, men er lidt på bar bund der :-s Ps. tak for svar :)

AM radio uses amplitude modulation, in which the amplitude of the transmitted signal is made proportional to the sound amplitude captured (transduced) by the microphone, while the transmitted frequency remains unchanged.
FM broadcast radio sends music and voice with higher fidelity than AM radio. In frequency modulation, amplitude variation at the microphone causes the transmitter frequency to fluctuate.

http://en.wikipedia.org/wiki/Radio

Reply To: Hjælp til 41hz forstærker Tror godt han ved hvad forskellen er. :) Det er bare hvad det kan bruges til. Men du har sikkert ret i, at man kan koble et radio signal til. Men hvordan skifter man mellem jack og radio osv.. Det lidt mærkeligt. :)

Reply To: Hjælp til 41hz forstærker Kender godt forskellen på AM og FM, men som Emil nævner er jeg i tvivl om hvordan jeg vælger input i forstærkeren... Og hvor kan en mp3-afspiller sættes til??? :-s

Kunne godt bruge Saturnus lige nu :-p

Reply To: Hjælp til 41hz forstærker Tror sgu jeg har grajet den! Kan det passe der er 4 inputs jf. skema-tegningen længere oppe? Altså de 4 til venstre er inputs og så er de 5 pins til højre on/off osv. osv.

Emil
said
:
Men hvad er + og - osv?

Det tror jeg er angivet nede på undersiden. Forstår bare ikke hvorfor der skulle være 4 inputs? Er vel så man kan have en AUX, CD, Radio og LP (eller noget) tænker jeg??? :-S

Reply To: Hjælp til 41hz forstærker Tror jeg har styr på det hele nu. AM-mode har intet med radio at gøre, så vidt jeg kunne forstå. Det er Analog-Mode, men det skal være fra til det vi skal bruge den til. Glæder mig til at teste den i mrogen! :D

Reply To: Hjælp til 41hz forstærker AM står faktisk for Analog Mode men det har også noget med AM radio at gøre. Det er fordi når forstærkeren arbejder i klasse D overlapper arbejdsområdet med AM radio båndet så det kan give interferans (støj) hvis man placerer forstærkeren meget tæt på en aktiv AM radio modtager. Dette har absolut ingen betydning hvis den ikke bruges som forstærker intergreret i en bilstereo, og hvis man ikke absolut vil høre AM radio. Som udgangspunkt skal AM mode altså altid frakobles.

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.