Jump to content
Festivalanlæg dk

MiniDSP spørgsmål :)

AndreasLarsen
 Share

Recommended Posts

Hey folkens igen :D Jeg har nu to loudspeaker højtaler og en subwoofer. Mit spørgsmål er derfor om jeg skal købe en miniDSP til at forbinde med min TK2050? :) så vidt jeg har forstået bruges en minidsp fx til at lave lav og højpasfilter , så mine loudspeakers ikke bliver belastet af bassen, altså at jeg simpelthen kan indstille indgangene til at indgangen med min woofer spiller 50-250 hz og indgangen med mine loudspeakers 250+ hz? Er det rigtig forstået og er det nødvendigt med en? :D på forhånd mange tak endnu en gang :b

Re: MiniDSP spørgsmål :)

Hey folkens igen :D Jeg har nu to loudspeaker højtaler og en subwoofer. Mit spørgsmål er derfor om jeg skal købe en miniDSP til at forbinde med min TK2050? :) så vidt jeg har forstået bruges en minidsp fx til at lave lav og højpasfilter ' date=' så mine loudspeakers ikke bliver belastet af bassen, altså at jeg simpelthen kan indstille indgangene til at indgangen med min woofer spiller 50-250 hz og indgangen med mine loudspeakers 250+ hz? Er det rigtig forstået og er det nødvendigt med en? :D på forhånd mange tak endnu en gang :b[/quote'] Aner ikke hvad det er du gerne vil, så det er ret svært at fortælle dig om du har brug for en miniDSP.. :?

Re: MiniDSP spørgsmål :) Hov, læste nok lidt for hurtigt.. Klokken er mange :) Men ja, du kan godt bruge en minidsp.. Hvilke filtre afgøres af hvilke højttalere du har.. Links? Subwoofer der spiller til 250hz kan kun komme til at lyde skidt :/

Re: MiniDSP spørgsmål :) har denne: http://www.parts-express.com/pe/showdet ... er=320-302 :) vil det simpelthen lyde fint, hvis jeg bare sætter dem i en kanal hver, der skal ikke bruges en for for Equalizer eller lov/high pas filter? :) Det jeg mente Phaedras er, om en MiniDSP bruges som en equalizer eller et low/highpassfilter, så det er min subwoofer der laver alle lydene fra 50-250hz og loudspeakersne laver fra 250+, da de jo ikke rigtig har bund og jeg er bange for lyden forvrænges hvis der skrues for højt op, fordi de også prøver at supplere :) jeg har simpelthen bare ikke helt styr på hvad en MiniDSP bruges til og troede den blev brugt til denne :) undskyld for de dumme spørgsmål (:

Re: MiniDSP spørgsmål :) hov læste lige dit nye reply for langsomt :) her er links til det hele: http://www.thomann.de/dk/behringer_vp1800_s.htm : subwoofer, højtalere: http://worldwide.bose.com/pro/en_us/web ... /page.html :) hvad ville jeg så skulle sætte wooferen til i hz? og ved godt højtalerne har en smule for lav følsomhed, men har simpelthen fået dem og vil teste det af før jeg begiver mig ud i at købe nye :)

Re: MiniDSP spørgsmål :) Jeg ville dele ved max 110hz i det her tilfælde.. Men det helt store problem i dit setup er at du aldrig får det til at spille højt - de toppe er simpelthen for ineffektive.. Følsomhed på 91db er håbløst lavt for PA højttaler.. Selv hvis de kunne håndtere 1000w ville du ikke få mere end teoretisk max 120db ud af dem..

Re: MiniDSP spørgsmål :) Ja okay, tak for hjælpen, vil prøve at sætte dem til tror jeg, det kan ikke skade og høre, har alt det nødvendige, eller køber jeg nogle nye og vender tilbage derfra! mange tak for hjælpen og svarende til Minidsp'en også!:D

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.