Jump to content
Festivalanlæg dk

Smart ting til jer med Amp6/Amp9 (og andre sikkert også)

emil2
 Share

Recommended Posts

Syntes lige jeg ville dele denne ting med alle. Jeg har lige fået den hjem i dag. :) http://www.avxperten.dk/omskifteresplitter/audio-omskifter/audio-minijack-switch-(skift-ml-headsethoejttaler).asp Det er en jack-omskifter, så du kan skifte mellem to forstærkere. Derudover har den en volume-kontrol! Det er hvad der er smart, hvis man bruger en Amp6 eller Amp9, da de ikke har nogen volume-kontrol. :) Så selvom du kun har en forstærker, så er denne gadget alligevel meget nyttig! Jeg var lidt bange for det skrattede når man brugte volume-knappen, men det gør det overhovedet ikke. :) Dejligt produkt.

Reply To: Smart ting til jer med Amp6/Amp9 (og andre sikkert også)

Emil
said
:
Syntes lige jeg ville dele denne ting med alle. Jeg har lige fået den hjem i dag.
:)
http://www.avxperten.dk/omskifteresplitter/audio-omskifter/audio-minijack-switch-(skift-ml-headsethoejttaler).asp Det er en jack-omskifter, så du kan skifte mellem to forstærkere. Derudover har den en volume-kontrol! Det er hvad der er smart, hvis man bruger en Amp6 eller Amp9, da de ikke har nogen volume-kontrol.
Så selvom du kun har en forstærker, så er denne gadget alligevel meget nyttig! Jeg var lidt bange for det skrattede når man brugte volume-knappen, men det gør det overhovedet ikke.
Dejligt produkt.

Fin lille switch :)

Men både amp6 og amp9 styres jo af inputtet, så det er bare at skrue op og ned på sin ipod, så kan ikke se hvorfor det skulle være nødvendigt med en volumekontrol mere :)

Phaedras
:
Fin lille switch
Men både amp6 og amp9 styres jo af inputtet, så det er bare at skrue op og ned på sin ipod, så kan ikke se hvorfor det skulle være nødvendigt med en volumekontrol mere

Det er rigtigt. Så det er kun mig som hader ikke at have en volumekontrol udover den i afspilleren? :) Jeg ved ikke helt hvorfor jeg har det sådan.. Tænker lidt at jeg ikke vil have at alle i campen (mange jeg ikke kender) skal kunne skrue helt op hele tiden osv.

Emil
said
:
Det er rigtigt. Så det er kun mig som hader ikke at have en volumekontrol udover den i afspilleren?
Jeg ved ikke helt hvorfor jeg har det sådan.. Tænker lidt at jeg ikke vil have at alle i campen (mange jeg ikke kender) skal kunne skrue helt op hele tiden osv.

Jeg har det meget på samme måde. Er der noget tab af gain, når man bruger den? Vi har dog forstærkerskiftet via vores speakon-stik, men kan nok stadig bruge sådan en :)

Emil
said
:
Det er rigtigt. Så det er kun mig som hader ikke at have en volumekontrol udover den i afspilleren?
Jeg ved ikke helt hvorfor jeg har det sådan.. Tænker lidt at jeg ikke vil have at alle i campen (mange jeg ikke kender) skal kunne skrue helt op hele tiden osv.

hehe, du kan jo begrænse ipod'en i indstillingerne så den ikke kan skrues helt op :)

Så kan du bare stille den tilbage når du vil spille ekstra højt :)

Phaedras
said
:
hehe, du kan jo begrænse ipod'en i indstillingerne så den ikke kan skrues helt op
Så kan du bare stille den tilbage når du vil spille ekstra højt

Det er sgu for besværligt! ;)

Reply To: Smart ting til jer med Amp6/Amp9 (og andre sikkert også) Hvordan indstiller man ipod'en til at spille højere?

Phaedras
:
hehe, du kan jo begrænse ipod'en i indstillingerne så den ikke kan skrues helt op
Så kan du bare stille den tilbage når du vil spille ekstra højt

Hvordan gør man det?

Marco
:
Hvordan indstiller man ipod'en til at spille højere?
Hvordan gør man det?

Gør du under instillinger.. det skulle enhver kunne finde. ;) Du kan dog ikke skrue højere op derinde. Kun hvis du i forvejen har haft skruet ned.

Emil
:

En rigtig KNAP er altid bedre end det der kaos med at skulle trykke på sådan en lille skærn,, tænk nu man hurtigt skal have skruet ned :P

Reply To: Smart ting til jer med Amp6/Amp9 (og andre sikkert også) Dette er måske en no-brainer, men løber en ipod hurtigere tør for strøm hvis man har skruet helt op på den? Tænker om det er bedre at skrue op på forstærker eller pre-amp udstyr i stedet.

Reply To: Smart ting til jer med Amp6/Amp9 (og andre sikkert også) Ja det gør den, men ikke meget før. Ligesom på mobilen er det skærm der bruger langt det meste af strømmen, så det er i virkeligheden skærmindstillinger der bestemmer batteritiden. Hvis du slår baggrundbelyningen helt fra kan din ipod holde næsten 1.5 gange længere. Her er en liste over ting du kan gøre for at spare på batteriet. http://www.geeksquad.com/do-it-yourself/tech-tip/extending-your-ipod-battery-life.aspx

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.