Jump to content
Festivalanlæg dk

Bil højtalere eller 2 stk Jamo højtalere?

mathias
 Share

Recommended Posts

Hey gutter. Mig og nogle gutter har tænkt os at lave "anlægsguide basic" vognen. Vi har snart købt at vi har brug for, men vi er i tvivl om hvilken af disse højtalere vi skal købe, og hvad der vil give det bedste resultat: http://www.dba.dk/jamo-dynamic-d-2-e-sortbejset/id-74381495/ http://carsound.dk/produkt.asp?id=5140&pk=1&produkt=Bull_Audio_TRI6090_-_6x9%22_H%F8jttaler Den første er et par Jamo højtalere vi selv har fundet, og det andet link er til jeres højtalere fra Bull Audio. Hvad ville give det mest optimale resultat?

Reply To: Bil højtalere eller 2 stk Jamo højtalere? Hej Mathias

Det lyder sgu godt at i kan bruge guiden :) Vi er efterhånden selv blevet en del klogere efter vi har fået forrummet her op og køre og ændrer basic guiden så vi ikke anbefaler bilhøjtalere da de ikke er så fandens effektive. Når det så er sagt så spillede Bull højtalerne faktisk fint. Det er ikke value for money, men det er en let løsning, der passer ind i mange designs. Jeg kunne ikke finde så mange specs på de højtalere i har linket til, så det er svært at sige om de vil kunne spille bedre end dem fra Bull. Hvis i har tid og mulighed for det ville jeg tage ned i carsound, få en lydprøve på bull højtalerne og så smutter hen til ham der sælger de højtalere og høre hvordan de spiller :) Hvilken forstærker og batterier har i forresten tænkt jer at bruge?

Reply To: Bil højtalere eller 2 stk Jamo højtalere? Vi har overvejet en gammel nikko 8085, men hvis den ikke kan køre det, så bliver det en NEWEST TA2020 T-Amp Class Stereo Amplifier 20Wx2+ Power, som vi så vil få sendt --> http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=200596860863&ssPageName=STRK%3AMEWNX%3AIT Mht batterierne havde vi tænkt os 2 x 55ah fra thansen, så den ene kunne bruges, imens den anden bliver ladet op :)

Reply To: Bil højtalere eller 2 stk Jamo højtalere?

Mathias
:
Vi har overvejet en gammel nikko 8085, men hvis den ikke kan køre det, så bliver det en NEWEST TA2020 T-Amp Class Stereo Amplifier 20Wx2+ Power, som vi så vil få sendt -->
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=200596860863&ssPageName=STRK%3AMEWNX%3AIT Mht batterierne havde vi tænkt os 2 x 55ah fra thansen, så den ene kunne bruges, imens den anden bliver ladet op
:)

Hvis i vælger TA2020'eren, får i kun brug for et batteri. :) Og ingen opladninger sikkert også.

Reply To: Bil højtalere eller 2 stk Jamo højtalere? Men ved du om det er muligt at bruge nikko 8085, og hvilken en af delene tror du bedst kan betale sig? Og hvilken en af TA2020'erne ville være bedst? Og er der overhoved så stor forskel på modellerne?

Reply To: Bil højtalere eller 2 stk Jamo højtalere? Den TA2020 du har i linket er fin. Tror ikke der er så stor en forskel på hvilken man vælger - nogle er sikkert i bedre kvalitet end andre, men de kører alle på samme teknologi, så det er ikke en verden til forskel.

Reply To: Bil højtalere eller 2 stk Jamo højtalere? Du kan godt bruge din Nikko, men det bliver bare besværligt og upraktisk, da du også skal have en omformer til 12v-240v. :) Så køb en TA2020. Jeg har selv den du linker til, og den er rigtig fin.

Reply To: Bil højtalere eller 2 stk Jamo højtalere? Okay, så jeg kan høre på jeres svar at TA2020 klart er det bedste valg :D Har i et alternativ til Bull højtalerne? Jeg linkede til dem tidligere, men der er ikke så mange specs, så jeg nu mener jeg mere generelt. Tror i at man kan finde et par højtalere på dba til en 500-800 kr. der vil være bedre at bruge?

Reply To: Bil højtalere eller 2 stk Jamo højtalere?

Mathias
:
Okay, så jeg kan høre på jeres svar at TA2020 klart er det bedste valg
:D
Har i et alternativ til Bull højtalerne? Jeg linkede til dem tidligere, men der er ikke så mange specs, så jeg nu mener jeg mere generelt. Tror i at man kan finde et par højtalere på dba til en 500-800 kr. der vil være bedre at bruge?

Jeg ville sige sagtens. :)

Reply To: Bil højtalere eller 2 stk Jamo højtalere? Luxus! Mange tak for jeres svar, de har været helt vandvittig brugbare og til meget hjælp! Jeg skriver herinde senere hvis der er noget jeg er i tvivl om, og ellers ses vi på ROSKILDE 11'!!

Reply To: Bil højtalere eller 2 stk Jamo højtalere? Det var ikke så hurtigt her jeg regnede med at skulle have hjælp igen men hva fan :D Er det nødvendigt med en "power adapter"? Vi har nemlig to af TA2020, og forskellen er at der følger en power adapter med til den ene.. Hvad gør sådan en, og er det nødvendigt at have den med? http://cgi.ebay.com/SMSL-TA2020-Class-T-Amp-Amplifier-Tripath-Chip-SA-36A-S-/270726085859?pt=Car_Amplifiers&hash=item3f08883ce3 --> uden adapter http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=200596860863&ssPageName=STRK%3AMEWNX%3AIT --> med adapter

Reply To: Bil højtalere eller 2 stk Jamo højtalere? I skal i hvert fald ikke købe den SMSL. Den skal sendes fra Hong Kong, så i kan ikke være sikre på at den kommer frem i tide. ;) Adapteren er bare, så du kan bruge den indendørs (enhver anden 12v +2A adapter kan også bruges, dog med rette stik). Plus du skal bruge sådan et stik der sidder på adapteren til at koble forstærkeren til batteriet. Den kan dog købes i løssalg. :)

Reply To: Bil højtalere eller 2 stk Jamo højtalere? Adapteren er kun til hvis forstærkeren skal tilsluttes almindelig 240 volts kontakt - altså ikke relevant for et festivalsanlæg der kører på 12 volt

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.