Jump to content
Festivalanlæg dk

Speak on stik

marco
 Share

Recommended Posts

Hej jeg har læste jeres intermediate guide til vognbyggeri, skide god guide og meget informativ, det må jeg give jer! Men jeg står stadig og kan ikke lurer det med speakon stikket.. :-/ Jeg har forstået så meget at + til + og - til - , Jeg forstår bare ikke hvilke ledninger der sidder i selve speanonstikket samt bøsningen i højre side(altså når i kører med bilforstærker).. Er samtlige højtaler ledninger koblet i speakonstikket?! men hvad så i højre speakon bøsning? er det de sidste 2 sæt højtalere eller alle 4 igen? Vh Marco

Reply To: Speak on stik

Marco
:
Hej jeg har læste jeres intermediate guide til vognbyggeri, skide god guide og meget informativ, det må jeg give jer! Men jeg står stadig og kan ikke lurer det med speakon stikket.. :-/ Jeg har forstået så meget at + til + og - til - , Jeg forstår bare ikke hvilke ledninger der sidder i selve speanonstikket samt bøsningen i højre side(altså når i kører med bilforstærker).. Er samtlige højtaler ledninger koblet i speakonstikket?! men hvad så i højre speakon bøsning? er det de sidste 2 sæt højtalere eller alle 4 igen?
Vh Marco

De bruger 8-pols speakon-stik. Altså hvor der er otte "stik" indeni speakon-stikket. Derved kan de koble op til 4 højtalere (4 x +&-) på med bare et stik. :) Og så har de bare to speakon-indgange - en til TA2020 og en til bilforstærkeren. Jeg ved ikke om de kører 4-kanals på bilforstærkeren eller parallelforbundede højtalere, men begge dele kan fint bruges. Håber det besvarede dit spørgsmål.

Reply To: Speak on stik Ah, ja tror jeg har det nu. 1. I venstre speakon bøsningen er TA2020 og dets 2 højtaler udgangen sat direkte i således at når de sætter speakon stikket til, er der lyd til 2 højtalere. 2. I højre speakon bøsningen er de sidste 2 sæt højtalere sat direkte i fra forstærkeres to udgangen, mens de sidste 2 sæthøjtalere er parallel forbundet i forstærkerens udgange. 3. Selve Speak-on stikket indeholder alle 4 højtaleres ledninger 4. Alle stik til strøm er ikke forbundet til speakon stikket men er separat.

Reply To: Speak on stik Godt tegnet Emil! :)

Jeg har taget nogle billeder af vores til dig. Portene hedder 1,2,3,4 og har så alle en + og et -. Det skal man bare sørge for matcher i begge ender :) Dette er speakon-indgang til forstærker Og her er speakon-kablet med alle højtalerne tilsluttet på.

Reply To: Speak on stik Shit! Det er for nice! tak for hjælpen! fanme rart man kan få svar på tingene i det her forum! Nok det bedste forum nogensinde! :D Glæder mig til at víse min kreation frem til jer!

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.