Jump to content
Festivalanlæg dk
Sign in to follow this  
khaurum

kabinet - sidste tjek

Recommended Posts

Hej alle, Nu har vi lavet det sidste design for vores anlæg. Det bliver som følgende (med mindre nogle af jer har indvendinger) De 2 bagerste rum er til at opbevare ting i - det nederste hul fortil er bassreflex, øverst diskantenhed, midterst ps10/100PA højtalerenheder, drevet af TA2020 fra Indeed. Ser det rigtigt ud? anl_g.jpg

Hold dig opdateret på nyheder fra Canopy Sound - smid et like!

Hvorfor er det så stort? Så vidt jeg kan se, er det kun halvdelen der rent faktisk er nødvendigt til højttalere, batteri og forstærker? Skal det alligevel stå på entrækvogn, eller noget i den stil? Men hvis I har beregnet volumen til højttalerne rigtigt, ser det meget fint ud. :)

Det er for at have plads til lidt af hvert i de andre rum - det skal stå på en vogn som du siger. Jeg tror vi har beregnet rigtigt - nu får vi at se! Det smarte ved vores kabinet som det er nu er at vi indtil vi sætter afskilningspladen i egentlig kan fortsætte med at omregne kabinetvolumen - pladen kan jo bare rykkes lidt! Der er ikke behov for mere støtte end det der er tegnet ind her vel?

Nej, den ser ekstremt robust ud. Tvivler faktisk på, at afstivningspindene er nødvendige, men de kan kun gøre det bedre. I har husket at trække rumfanget fra dem fra rumfanget af højttalerens rum, ikke?

Jeg vil sige at de afstivninger i allerede har lavet er unødvendige.. Problemområderne er der hvor jeg har markeret med rød - nemlig de store flader som kan resonere. Har tegnet et hurtigt eksempel på hvordan jeg synes i hellere skal afstive - med trekanter imellem samlingerne. Giver det mening? Det er dem der er markeret med blå.. Afstivningen skal selvfølgelig ske både i siderne, samt top og bund :)

tak for svarene - altsp skal trekanterne være eksempelvis fra sidepladen og så op til toppladen? eller skal den være i hjørnerne? svært at se på tegningen :D Og hvordan vil du sætte trekanterne fast? Bare med nogle skruer og lim? Ellers tak for hjælpen!

Bare med nogle skruer og lim? Ellers tak for hjælpen!
Den kan jeg godt svare på. Tegningen fatter jeg ikke en meter af :D Lim over det hele og skruer hvor du kan komme til. Den foreslåede afstivning er vist mest til at stoppe fladerne i at resonere, og ikke så meget for styrke i kabinettet.

tak for svarene - altsp skal trekanterne være eksempelvis fra sidepladen og så op til toppladen? eller skal den være i hjørnerne? svært at se på tegningen :D Og hvordan vil du sætte trekanterne fast? Bare med nogle skruer og lim? Ellers tak for hjælpen!
Begge steder.. verdens hurtigste sketchup: Og ja, lim og skruer..

Fedt - giver mening - Var også sådan jeg forstod din første fine tegning - skulle bare lige være sikker!

Sign in to follow this  

Important Information

Festivalanlaeg.dk bruger egne cookies samt cookies fra tredjepart til statistik, indholdsoptimering, præferencer og målrettet indhold fra Festivalanlaeg.dk. Tredjepart kan anvende cookies til målrettet markedsføring. Ved at klikke "I Accept" giver du dit samtykke. Læs mere om Festivalanlaeg.dk's We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..