Jump to content
Festivalanlæg dk

Boominator spørgsmål

MixTheMan
 Share

Recommended Posts

Hej alle. Jeg er lidt forvirret over, hvad der egentligt er med i Boominator pakken fra Canopysound? Hvad skal jeg selv tænke på, udover kabinet? Er der f.eks.voltmeter med? Jeg regner med, at jeg skal have voltmeter i som det eneste "ekstra" Derudover er jeg lidt forvirret omkring noget. Ville gerne have et stort forbrugsbatteri i, men de er ret dyre, så jeg tror jeg må nøjes med et bilbatteri. Vil der være plads til et bilbatteri? Kan midterrummet i den i princippet ikke bare tilpasses i bredde efter batteriet? Mvh. Mikkel

Derudover er jeg lidt forvirret omkring noget. Ville gerne have et stort forbrugsbatteri i, men de er ret dyre, så jeg tror jeg må nøjes med et bilbatteri. Vil der være plads til et bilbatteri? Kan midterrummet i den i princippet ikke bare tilpasses i bredde efter batteriet? Mvh. Mikkel
BUT WHYYYYYYY?!?!?? Har du ikke lært noget herinde endnu? Drop nu det bilbatteri - køb 2-3 almindelige 7.2Ah SLA's og monter dem som anbefalet i designet - det spiller i dagevis på sådan et par og vejer ikke et ton..

BUT WHYYYYYYY?!?!?? Har du ikke lært noget herinde endnu? Drop nu det bilbatteri - køb 2-3 almindelige 7.2Ah SLA's og monter dem som anbefalet i designet - det spiller i dagevis på sådan et par og vejer ikke et ton..
Haha, jo det har jeg trodsalt. Forskellen er bare, at bilbatteriet kan jeg få for 150 kroner - nok ikke en pris de andre batterier kan matche.. Men, har i et sted hvor man kan få billige 7,2AH?

Hvad koster mest, 200 kroner mere på batterier eller kiropraktorbehandlinger? Og brug for alt hvad der er godt's skyld ikke bilbatterier. En eller anden der kommer til at vælte den, eller bare tippe den lidt for meget, og så er der batterisyre i elektronikrummet. Derefter er det bare et spørgsmål om hvor kort tid der går før resten af elektronikken dør.

Okay. Jeg har faktisk også 5000 at bygge for. Jeg solgte min boombox igår, og havde egentligt ikke tænkt mig, at bygge en ny lige nu, men jeg kan jo ikke lade være.. Dvs, jeg skal have boominator pakken fra Canopysound til 3000kr, og så har jeg 2000 til overs. Hvad vil i foreslå mig til de penge?

Okay. Jeg har faktisk også 5000 at bygge for. Jeg solgte min boombox igår, og havde egentligt ikke tænkt mig, at bygge en ny lige nu, men jeg kan jo ikke lade være.. Dvs, jeg skal have boominator pakken fra Canopysound til 3000kr, og så har jeg 2000 til overs. Hvad vil i foreslå mig til de penge?
Du kan ikke bygge en Boominator lige nu - HP10w er udsolgt overalt :)

CIS solcellen på Canopy Sound. Og de batterier jeg anbefaler til Boominatoren. Du behøver ikke nødvendigvis lader med solceller. Hvis det kun er et panel på 10W eller derunder, du bruger to 7Ah batterier i parallel, og du monterer en diode så strømmen løber den rigtige vej.

Okay. Jeg vidste bare ikke om der var forskel på ampere i dem :-)
Hehe jeg tror nogle af de gamle nørder herinde og mange andre finder dén en smule komisk Hehe :) Et cigarstik er et cigarstik. Den elektronik du smider i den der laver de 12v om til 5v derimod kan afgive en vis mængde ampere, og hvor mange du skal bruge kommer an på din telefon, men de fleste har rigeligt da de netop er lavet til formålet. Så køb du bare et cigarhunstik til panelmontering og bor et hul i kassen. Så køber du en den lille usb-converter og smider dén i cigarstikket ;)

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.