Jump to content
Festivalanlæg dk

Traktor batteri

Lea
 Share

Recommended Posts

Reply To: Traktor batteri

Lea
said
:
Hey.
Der er traktor batterier på udsalg i Harald - kan jeg bruge dem i stedet for almindelige bil batterier?

Ja så længe det er 12v kan du fint bruge det.. Men det er nok ikke specielt godt at bruge til et musikanlæg, da det ikke kan klare at blive afladet mere end 50-60%..

Du vil få mere ud af at købe et forbrugsbatteri på færre Ah :)

Reply To: Traktor batteri Vi havde to bil batterier sidste år, til et ganske almindeligt "bgynder" anlæg- det samme vi har tænkt os at bygge i år. De to batterier holdt hele festivallen uden opladning. Er et forbrugsbatteri det samme som et bil batteri oder was? :)

Lea
said
:
Vi havde to bil batterier sidste år, til et ganske almindeligt "bgynder" anlæg- det samme vi har tænkt os at bygge i år. De to batterier holdt hele festivallen uden opladning. Er et forbrugsbatteri det samme som et bil batteri oder was?
:)

Nej, et bilbatteri er designet til at afgive mange ampere over meget kort tid (når man starter motoren) hvorimod et forbrugsbatteri er beregnet til at afgive mindre mængde strøm over længere tid, ligesom når man hører musik eller trækker lys fra et batteri..

hvilken forstærker bruger i og hvad er jeres setup?

Reply To: Traktor batteri har 3 helt nye bosch bil batterier på 60 Ah og dem kan jeg aflade 45Ah inden den komer under 11,75 volt så det der med at et bil batteri ikke kan bruges er vist lidt af en and! men ikke at jeg siger at et bil batteri er bedre eller lige så godt som et forbrugs batteri, hvad det selvføldigt ikke er

Rasmus
said
:
har 3 helt nye bosch bil batterier på 60 Ah og dem kan jeg aflade 45Ah inden den komer under 11,75 volt så det der med at et bil batteri ikke kan bruges er vist lidt af en and! men ikke at jeg siger at et bil batteri er bedre eller lige så godt som et forbrugs batteri, hvad det selvføldigt ikke er

Suk.

Hvis du kun skal bruge et bilbatteri én eller to gange, ja så kan du da godt aflade dem med 75%.. Men når du aflader et bilbatteri mere end 50-60% begynder det at tage skade af afladningen og vil derfor miste effekt.. Et deep cycle forbrugsbatteri er designet til at kunne klare helt op til 80% afladning uden at tage synderligt skade af det.. Men spild endelig jeres penge på en bunke bilbatteri.. Jeg nøjes med 2 små 8Ah batterier og spiller hele Roskilde Festival uden at se en oplader!

Phaedras
:
Suk.
Hvis du kun skal bruge et bilbatteri én eller to gange, ja så kan du da godt aflade dem med 75%.. Men når du aflader et bilbatteri mere end 50-60% begynder det at tage skade af afladningen og vil derfor miste effekt.. Et deep cycle forbrugsbatteri er designet til at kunne klare helt op til 80% afladning uden at tage synderligt skade af det.. Men spild endelig jeres penge på en bunke bilbatteri.. Jeg nøjes med 2 små 8Ah batterier og spiller hele Roskilde Festival uden at se en oplader!

Kunne aldrig finde på at købe bil batterier til dette fra en butik (har fået dem til 200kr stykket) og bare man lader på dem med en god elektroniks lader vil de kunne aflades så maget uden at tage skade

Reply To: Traktor batteri @ Phaedras Mm... Jeg er helt anlægs-grøn, så bær venligst over med mig :) Vi har en forstærker fra sidste år, en Mac Audio MPX 2000 Og så er planen at købe et par af de højttalere i foreslår i begynder anlægs guiden. Kan du evt. linke til de der forbrugsbatterier du bruger? Det lyder interessant

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.