Jump to content
Festivalanlæg dk

Første festivalanlæg til Smukfest

Hessel
 Share

Recommended Posts

Hej Jeg har læst lidt på siden, da jeg vil bygge mit eget lille anlæg til Skanderborg festival 2013. Jeg vil i den forbindelse høre jer eksperter om følgende udstyr ser fint ud: Forstærker: http://www.ebay.co.uk/itm/Digital-TA2020-020-Hi-Fi-Stereo-Amplifier-DC-power-coed-RCA-Cable-UK-seller-/251282030523?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item3a81937fbb&autorefresh=true Batteri x 2 (1 til reserve): http://www.batteribyen.dk/yuasa-np7-12l-12v-7ah-f250-6-3mm-3345 Eller dette: http://www.amazon.com/Rechargeable-12V-7AH-Sealed-Battery/dp/B003S1RQ2S Eller: http://www.akkumulator.dk/forbrugsbatterier/vrla-gastaet-12v-7-2ah.html Højtaler: Jeg har nogle gamle Gemini speakers, hvor det er planen at sætte den ene til. Hvis ikke dette bliver optimalt, så regner jeg med at købe 2 6x9 højtaler (ved ikke hvilke?) og bygge et kabinet til dem. Ser dette fornuftigt ud med hensyn til produktvalg og batterilevetid osv.? Tak

Hvad er budgettet? Lepai er ikke et særligt godt mærke, men kender da en del, der har fået udmærkede anlæg ud af dem. Af batterierne ville jeg nok tage det sidste. Af højttalere skal du finde nogle med høj følsomhed (dB @ 1W/1m). Og så skal du lige undersøge Skanderborgs regler for anlæg. Mener de er noget mere strikse, end dem for Roskilde. :)

Og tjek især op på reglerne omkring batterier. En af mine venner endte med at lave en batteri-bank med D-batterier fordi man ikke måtte medbringe nogle former for SLA eller normale bilbatterier på festivalen!

Hvad er budgettet? Lepai er ikke et særligt godt mærke, men kender da en del, der har fået udmærkede anlæg ud af dem. Af batterierne ville jeg nok tage det sidste. Af højttalere skal du finde nogle med høj følsomhed (dB @ 1W/1m). Og så skal du lige undersøge Skanderborgs regler for anlæg. Mener de er noget mere strikse, end dem for Roskilde. :)
Har du et alternativ til Lepai forstærkeren som er nem at få fat i indenfor "kort" tid? Der er som sådan ikke fastlagt noget budget, men tænker omkring 1000 kr her første gang. Måske lidt mere, hvis ikke mine gamle Gemini speakers duer.

Og tjek især op på reglerne omkring batterier. En af mine venner endte med at lave en batteri-bank med D-batterier fordi man ikke måtte medbringe nogle former for SLA eller normale bilbatterier på festivalen!
Okay tak. Jeg tjekker op på reglerne

Jeg har bestilt den præcis samme forstærker fra Hong Kong, og den er lige kommet med posten i dag, der er ikke noget at sætte en finger på efter den lange rejse, og den spiller også som forventet! :D jeg vil henvise til denne tråd så du kan se kvalitets forskel på de to forstærkere: http://festivalanlaeg.dk/showthread.php?823-Lepai-TA2020A-vs-Indeed-Hifi

Jeg har bestilt den præcis samme forstærker fra Hong Kong' date=' og den er lige kommet med posten i dag, der er ikke noget at sætte en finger på efter den lange rejse, og den spiller også som forventet! :D jeg vil henvise til denne tråd så du kan se kvalitets forskel på de to forstærkere: [url']http://festivalanlaeg.dk/showthread.php?823-Lepai-TA2020A-vs-Indeed-Hifi
Tak for svaret. Jeg overvejer det lige

Du skal dog være opmærksom på at hvis du køber den ved Canopy Sound, som vil være åben fra næste uge af så vidt jeg forstod på Viktor, får du en ledning med så du kan få strøm til forstærkeren fra dit batteri, dette følger ikke med når du køber den på ebay :)

Du skal dog være opmærksom på at hvis du køber den ved Canopy Sound' date=' som vil være åben fra næste uge af så vidt jeg forstod på Viktor, får du en ledning med så du kan få strøm til forstærkeren fra dit batteri, dette følger [b']ikke med når du køber den på ebay :)
Det er muligt at få strømstik med ved langt de fleste forhandlere på ebay, men tror jeg foretrækker den danske forhandler, hvis de kommer på lager i tide

Hvis jeg tog på Skanderborg, ville jeg nok bare holde mig til noget småt og let, der kan køre på D-batterier. Alle festivaler er private arrangementer og selv hvis du ikke direkte bryder reglerne, kan de sagtens bare komme og lukke festen. Det er godt nok surt at have slæbt højttalere så store som køleskabe med, hvis de ryger første dag. De anlæg vi laver herinde er IKKE bygget til festivaler som Skanderborg. Jeg tror heller ikke, at publikum og arrangerører til Skanderborg er helt så tolerante som på Roskilde, når det kommer til den slags. Et af de store ansvar man har med de larmende anlæg er, at man bliver nødt til at tage hensyn til folk omkring en, hvis man ikke vil have problemer meget hurtigt. Det er lidt ligesom folk der dukker op i køen på Roskilde - hvor alle er tvunget til at blive siddende - og smider drønhøj dødsmetal på deres kæmpeanlæg. Det er fint at være til den slags, men man er fandme en idiot, hvis man ikke formår lige at veje stemningen omkring sig først. Jeg siger ikke, at man ikke bør tage anlæg med på Skanderborg, men man skal måske lige overveje, at det er noget helt andet man går ind til, end Roskilde. :)

ang. køen på Roskilde - fuck noget lort! Stod i kø 19 timer for at se en lejr hoppe ind lige bag os 2 timer før åbning. Bliver så gal over at folk kan skide så hårdt på alle andre :( Og ikke nok med det, så blev hegnet også væltet 30 min før tid af dem nede bagved, som lige var kommet. Super fedt at bruge tid på at stå i kø uden grund! suk...

Hvis jeg tog på Skanderborg' date=' ville jeg nok bare holde mig til noget småt og let, der kan køre på D-batterier. Alle festivaler er private arrangementer og selv hvis du ikke direkte bryder reglerne, kan de sagtens bare komme og lukke festen. Det er godt nok surt at have slæbt højttalere så store som køleskabe med, hvis de ryger første dag. De anlæg vi laver herinde er IKKE bygget til festivaler som Skanderborg.[/quote'] Hvad vil du foreslå da?

Fx noget i stil med Mini Boominatoren eller SP-60/4 Blasteren i galleriet. En TA2020 kan nemt køre på fx 8-9 D-batterier, eller 10-11 genopladelige. Eller måske med noget i den her stil, hvis du vil have nogle færdigbyggede. Nu har jeg ikke selv været på Skanderborg endnu, men jeg tvivler på at folk har de helt store anlæg med, hvis der står i reglerne, at man ikke må forstyrre omkringliggende lejre. Men det er der sikkert andre, der kan byde ind med. :)

Vi slap afsted med at spille temmelig højt første aften, vi var der. De efterfølgende dage, spillede vi op til forfest, hvor lydstyrken var noget lavere, men stadig fin til de 10 - 20 mennesker vi var. Du kunne lave en decoy batteripakke med 4 - 6 D-batterier, som tilsluttedes højttaleren med et DC-stik eller lignende. Eneste funktion det havde, var at tænde for et relæ, som lod det interne 12v batteri gøre resten :)

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.