Jump to content
Festivalanlæg dk

Musik-anhænger-vogn

Hattemageren
 Share

Recommended Posts

Hey!! Først en kort intro til mit projekt før mine spørgsmål kommer: Jeg fandt en gammel cykel-anhænger hjemme i garagen og besluttede for et par måneder siden at bygge den om til højtalervogn som jeg kan tage bag på cyklen og køre rundt med. Der sidder 2 stk. af disse: http://www.monacor.dk/produkter/speakerbuilding-pa10-12/vnr/100560/ samt 4 af de standard piezo-enheder Derudover har jeg en gammel 15" bas-enhed som jeg tog fra en aktiv HK-audio Lucas1000 sub som er med dobbelt svingspole.. Til at starte købte jeg en lepai 2.1 forstærker med 25w i hver og den spillede fint men var rigtig dårlig til at håndtere bassen. Den tog jeg over i et andet setup som jeg tog med på roskilde men der blev anlægget desværre stjålet så nu står jeg uden forstærker og kunne godt tænke mig noget der kunne få min bas til at spille uden at skratte. Jeg kører på nogle ældre forbrugsbatterier som de gamle havde stående fra en strømforsygning til hvis strømmen gik som skulle kunne holde en server kørende, har 4 og de er på 25ah hver. Det jeg har tænkt mig at gøre er at købe en minidsp som delefilter og dernæst sætte en tk2050 på som forstærker, altså: Signal->MiniDSP->TK2050->Enheder Derved vil jeg gøre det sådan at hver side med mellemtone/piezo får 100w hver og bassen så får 200w DSpørgsmålet er at jeg stadig lidt i tvivl med hensyn til hvordan jeg skal fodrer tk2050 med strøm, jeg har brugt batterierne forskelligt, men derudover er de identiske, ville det være dårligt at tilslutte dem i serie og så fald, hva sker der?? Ville der være en problem med setuppet som nogen af jer umiddelbart kan spotte? Hvordan får DSP'en strøm, er det bare 12v? Betyder gauge på kabler noget når vi snakker tk2050, ta2020 ect? Hvor forbinder jeg strømmen til tk2050?? Er der skrue-terminaler eller skal man skaffe sig et stik af en eller anden type? :) Mvh en ny bruger som har kikket længe. Hattemageren

Brug søgefunktionen, det første indlæg jeg faldt over gav gevinst mht batterierne http://festivalanlaeg.dk/showthread.php?873-Batterier-i-serie!-Risikoen&highlight=batterier+serie Når du skal have strøm til din tk2050'er, er det ligesom på din lepai, ganske normal DC indgang, no biggie (). De andre spørgsmål kan jeg desværre ikke svare på, men håber du kunne bruge mine svar i hvert fald //Krede

Spørgsmålet er at jeg stadig lidt i tvivl med hensyn til hvordan jeg skal fodrer tk2050 med strøm, jeg har brugt batterierne forskelligt, men derudover er de identiske, ville det være dårligt at tilslutte dem i serie og så fald, hva sker der??
Kommer nok an på hvor meget du har brugt dem - men som udgangspunkt ville jeg mene det er en dårlig idé.
Ville der være en problem med setuppet som nogen af jer umiddelbart kan spotte?
Du må gerne lige linke til at alt det brugt udstyr og vise et diagram over hvordan det er koblet op.
Hvordan får DSP'en strøm, er det bare 12v?
Den tager 5-24v. Jeg har sat min minidsp til efter min converter så den kører på 24v ligesom min forstærker.
Betyder gauge på kabler noget når vi snakker tk2050, ta2020 ect?
Jo, det gør det vel. Bare tag værdier på 19awg eller lavere, så skulle det være fint. Tommelfingerreglen er at jo tykkere des bedre (dog skal man ikke tage så tykke kabler at de er svære at montere på ind-/udgangene).
Hvor forbinder jeg strømmen til tk2050?? Er der skrue-terminaler eller skal man skaffe sig et stik af en eller anden type? :)
Du kan bruge skrueterminalen eller lodde kablet direkte på ved siden af. Jeg gjorde selv det sidste for at sikre bedst forbindelse, men skrueterminalerne er også fine :)

Tak for de fine svar!!! Med hensyn til diagram er piezoer og mellemtoner bare koblet i serie i stereo så der er 2 piezoer og 1 mellemtone i hver side. Kan ikke finde link på min bas og resten burde de af jer som burde kunne svare på spørgsmålene også vide hvad er (No offence) :) Lidt billeder af da jeg byggede projektet :) [ATTACH=CONFIG]294[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]295[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]296[/ATTACH]

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.