Jump to content
Festivalanlæg dk

STA508 hjælp!

mbhnoob
 Share

Recommended Posts

Jeg har tænkt mig at pimpe mit anlæg en smule ved at proppe en http://www.sureelectronics.net/goods.php?id=1586 i den. Min tidligere forstærker var en ta2020. Mit problem er nu, da stadig er ret noob, at jeg ikke ved hvordan jeg helt præcist skal montere min nye STA508. Det jeg har gjort med min TA2020 er bare at bruge kabel ledning til det hele, men når jeg kigger på STA508, så ligner det at jeg skal bruge nogle bestemte stik? Hvilke stik? - På forhånd tak!

• 3 weeks later...

Er der nogen mulighed for at du kan lodde terminaler i hullerne dertil ved siden af DC stikket for hverken 2.1/5.5 eller 2.5/5.5 kan faktisk holde til de ca. 12A forstærkeren kan trække i spidsbelastning ved 4 ohm højtalere, ja faktisk er de som regel kun rated til 5A så ikke engang med 8 ohm højtalere kan de klare det men der går det nok.

Nej, + til + og 0V til GND. (Der er ikke noget der hedder - på et batteri. Det er + og 0V. Hvorfor man fejlagtigt kalder 0V for - ved jeg faktisk ikke.) Terminaler på forstærkere (og alt andet udstyr) er altid markeret med det der skal sættes på, ikke det modsatte. Det giver jo ingen mening ellers. Det svarer lidt til at sige at varmtvandshanen skal være markeret med blå/K fordi at man skal bruge det når man har det koldt, og koldtvandshanen skal være markeret med rød/V fordi man skal bruge det når man har det varmt. Eller vores måde at sige at fortiden er bag os, og at vi kigger ind i og går mod fremtiden. Det er noget logisk sludder. Inkaindianerne sagde som det er mest logisk at fremtiden er bag os fordi vi netop kan se hvad der er sket i fortiden men ikke hvad der kommer til at ske.

Hmm, nu sidder jeg med forstærkeren og er super forvirret :( Jeg kan ikke rigtig finde det sted hvorpå jeg skulle lodde strømforsyningen :( er det muligt du kan tage et billedet og sætte nogle røde pletter på de rigtige steder? :)http://www.sureelectronics.net/gallery.php?id=1586&img=8641 Ellers, har du forslag til andre kobler jeg kan bruge ( tænker på noget i stilen af krokodiller næb til DC ) Jeg kan nemlig ikke finde nogen på http://elektronik-lavpris.dk/ eller www.elextra.dk

På det billede du har der. Kig på linealerne. Gå op til 1cm, og hen til 11.5cm. Der er en firkantet tegning på printet med noget der ligner skruehoveder. Det er der du enten lodder strømforsyningen fast eller lodder skrueterminaler i. Det firkantede hul er plus og det runde er jord. Skrueterminalerne skal bare være samme type som dem der er brugt til højtalerterminaler. De koster vist en krone stykket normalt.

Ifølge manuallen (http://www.sure-electronics.net/download/AA-AB32186_Ver1.0_EN.pdf) som jeg var nødt til at downloade har Sure lavet en graverende fejl på deres print. Der er som sagt et firkantet og et rundt hul på print. I elektronik betyder et firkantet hul altid plus. Men Sure har uvist af hvilket årsag byttet rundt på de to men kun dette ene sted. Terminalerne på modsatte side er korrekte. Når man læser i manualen og kigger helt tæt på kan man se at der faktisk står Vcc (betyder plus) og GND (betyder jord) ved det forkerte type hul. Jeg er bange for at mit råd derfor har fået dig til at vende om på plus og minus fordi jeg i min naivitet troede at Sure havde fulgt de helt simple regler for kodning af print layout. Du må bytte om på de to og hvis det ikke virker kontakte Sure.

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.