Jump to content
Festivalanlæg dk

Følg mit boominator byggeri

MixTheMan
 Share

Recommended Posts

• Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Vil følge med spændt :) Har du gjort nogle overvejelser omkring elektronik-rummets opbygning? Om du vil have Volt-meter etc. ? FYI: HP10W hentes i morgen, så vi sætter snart nogle ting på lager ;) PS. Hvis du har feedback til guiden (kunne se den lå pænt printet) må du meget gerne skrive det til os :)

Har du gjort nogle overvejelser omkring elektronik-rummets opbygning? Om du vil have Volt-meter etc. ?
Ja, det har jeg. Det jeg har tænkt mig er, at jeg sætter en plade fra "låget" og ned, hvor jeg så vil sætte al elektronikken fast på pladen. Jeg har både et voltmeter og et cigarstik der skal i. Er der rigtigt når jeg siger at elektronikrummet ifølge jeres guide bliver 16cm bredt?
FYI: HP10W hentes i morgen, så vi sætter snart nogle ting på lager ;)
Hvornår er snart? :P Vil jo gerne have den samlet så hurtigt som muligt! Og er det hele boominator-pakken der kommer til salg? (vil gerne købe det hele samlet)
PS. Hvis du har feedback til guiden (kunne se den lå pænt printet) må du meget gerne skrive det til os :)
Generelt god guide - dejligt med udskæringsmål af pladen på sidste side. Dog er jeg lidt i tvivl om diagrammet som er i guiden. Jeg skrev en besked til dig igår omkring det - måske du kan svare på den her? :)

Det er hele pakken, ja. Vi regner med at det er klar i starten af næste uge :) 16cm er korrekt ja. Du kan justere det, hvis du ønsker andre mål. Jeg var glad for at have den i 16 cm. Lidt bedre plads til at lave sine ting og så kunne batteriet også stå på tværs. Når du laver sådan en plade til elektronikken, så husk at lave de ledninger der går til den i en længde der tillader at du kan tage pladen op. Den første jeg byggede var også med en plade, men er egentlig blevet gladere for at montere forstærker etc. i fronten. Synes det er nemmere sådan :) Men pladen fungerer også fint (så længe du ikke prøver noget fancy(/idiotisk) som at sætte skuffeskinner på)

Jeg limede velcro på batteriet og i bunden. Det fungerede meget fint :) ellers kan du også bare sætte nogle skruer/søm omkring det, til at holde det på plads. Jeg trak ledningerne i en rille i toppen. hvor det var monteret. Det kræver en overfræser at gøre dette. Du kunne også bare bore hul i toppen og trække ledningen gennem kabinettet. Der skal du så bare sørge for at montere solpanelerne før du monterer toppen.

Har forresten overvejet at lave solcellerne aftagelige. Jeg har tænkt på at skære en plade mere på størrelse med boominatorens top, og i hver ende vil jeg så sætte et stykke velcro på undersiden. Så kan jeg tage solcellerne af og stille dem ved siden af, eller lade dem sidde på. Tænke, at det også ville være smart om aftenen til fest, så de ikke blev smadret. Er der en måde hvorpå jeg kan gøre så jeg bare sætter et stik i boominatoren, hvor solcellerne så er i den anden ende af stikket? Jeg tænker stik fra laderegulator til kabinet og så fra kabinet til solceller. Hvordan kan man gøre det? Endnu et spørgsmål: ville det være dumt at tage lime batterierne fast i elektronik rummet, eller vil det være bedst at kunne tage dem ud igen?

Har forresten overvejet at lave solcellerne aftagelige. Jeg har tænkt på at skære en plade mere på størrelse med boominatorens top, og i hver ende vil jeg så sætte et stykke velcro på undersiden. Så kan jeg tage solcellerne af og stille dem ved siden af, eller lade dem sidde på. Tænke, at det også ville være smart om aftenen til fest, så de ikke blev smadret. Er der en måde hvorpå jeg kan gøre så jeg bare sætter et stik i boominatoren, hvor solcellerne så er i den anden ende af stikket? Jeg tænker stik fra laderegulator til kabinet og så fra kabinet til solceller. Hvordan kan man gøre det? Endnu et spørgsmål: ville det være dumt at tage lime batterierne fast i elektronik rummet, eller vil det være bedst at kunne tage dem ud igen?
1. Hvorfor ikke bare sætte laderegulator osv i kabinettet og så evt bruge et speakon stik til at forbinde solcellerne? 2. Ja, det vil være dumt at lime batterierne fast ind i kabinettet..

Jeg har bare tænkt at det går løst så' date=' hvis der bliver rusket lidt rundt med dem?[/quote'] Hvis du sætter velcro på to sider (f.eks. bunden og den ene side), så bliver problemet nok nærmere at få den vristet fri igen. Velcroen er også blød, så du er sikker på at der ikke kan komme rasle lyde, når du nu vil kaste rundt med den. :)

Du kunne også skrue et velcro bånd fast som samles rundtom batteriet. Begge løsningern skal nok holde :)
Genialt. Tak! Tilbage til speakon stik - har forsøgt at søgelidt, men synes der er mange muligheder! Hvad skal jeg bruge? Har en almindelig laderegulator og 4 solcelle paneler.

Fra laderegulatoren trækker du et kabel til bagerst i elektronikrummet og lodder det fast på et hun/panelmonterings speakonstik. Så har du en indgang du kan koble strøm til. Lav en plade du monterer solcellerne på, hvor du i midten på langsiden har dine parallelforbunde solcellers kabel monteret på et modsvarende han-speakonstik med måske bare 20cm kabel så det lige kan bukkes ned og sættes i indgangen på Boominatoren når solcellepladen kommer på. Den kan du jo vælge at montere med drejelåse som på flightcases. Det er klart en løsning jeg ville gøre :)

4 polet eller 2 polet, det kan være ligemeget. Kunne blot ikke lige finde en 2-polet udgave. Men du kan sagtens smide et 2-polet stik ind i et 4-polet indgang, så længe du lodder kablet fra dine ladereg. til de to rigtige terminaler på speakonindgangen ;) Men det er intet problem nej :)

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.