Jump to content
Festivalanlæg dk

Skal bare lige høre :D

mikkellinden
 Share

Recommended Posts

Behringer iNuke1000 og den mindste omformer fra harald-skrald virker fint sammen :) Vi kørte for første gang i år med 220v forstærkere og omformer, med 1 iNuke1000 og 1 iNuke3000, det er nok den vildeste opsætning vi har haft til dato :) det kan klart anbefales at kører noget 220v class D forstærker og omformer, det kræver dog lidt batterier :)

Regn med at bruge ca. 8-12 gange mere batteri med det set-up så minimum hvis det skal holde hele ugen er ca. 4000Ah totalt. Hvis man bruger Roskilde's opladningsstationer kan man komme ned på 2 vogne med ca. 400-500Ah hver hvor de hver vil holde ca. en dag, og den anden så er til opladning. Efter min mening komplet idiotisk. Det lyder mere som en konkurrence i hvem der er mest tåbelig med hensyn til energiforbrug.

Lyt så her Saturnus, og det her er uden at pynte på talene, vi kørte (næsten) fra lørdag til lørdag på 4 sprit nye 225 ah batterier, med fest fra midt eftermiddag til 04-05.00 om morgen. Da batterierne røg ned i 11 volt (onsdag morgen) skiftede jeg med det samme, vi smed 4 x 225 ah batterier af ældre dato på, de gik så tør Torsdag nat. Her efter vælger vi så at smide de nye batterier på igen (altså dem der var nede i 11 volt) og kører på dem indtil de ville gå døde også hente nogen fuldt opladet, MEN de var ikke til at slå ihjel, og de spillede indtil lørdag nat hvor vi lukkede ned... Og det her er med lys, bærbar, pult, mobil opladning osv. Syntes det er super fint at du kaster tal rundt i luften og guider folk, men kan så selv bevidende at INGEN af de beregninger der blev lavet på iNuke opsætningen passede.. Havde købt 20 x 225 ah batterier ind (og de blev alle slæbt ud på pladsen -_- ) og kunne havde nøjes med de 4 nye vi fik fat i, måske havde en solcelle pyntet lidt på det, så vi kunne spille helt til søndag :)

Ved ikke lige hvem der beregnede for jer at I skulle have 20x 225Ah batterier med andre en dig selv måske? Der er også en væsentlig forskel her. Inuke er klasse D, den han vil bruge er klasse AB og bruger altså 4-5 gange mere strøm så det passer stadig fint. Du brugte ca. 900Ah, jeg siger han skal bruge ca. 4000Ah ialt i hans opsætning. Jeg kan ikke lige se hvor du mener der er noget galt.

...måske havde en solcelle pyntet lidt på det' date=' så vi kunne spille helt til søndag :)[/quote'] Solceller på en anlæg der bruger så meget strøm er i min verden lidt fjollet. Det er lidt som at bruge plaster på et kødsår ;) Når man alligevel medbringer så mange/store batterier, så kan man lige så godt tage med så der er nok til alle dage - altså lige som i også gjorde. Det man muligvis sparer ved ikke at bygge sit anlæg energieffektivt, forsvinder hurtigt i solpaneler hvis man går i den retning. Men det er bare mine tanker omkring solceller, som andre måske kan bruge :D

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.